Магазин RIDE Bike Shop - логотип

(093) 843-7733  Продаж

(098) 228-3773  Сервіс, гарантія

 

Питання і відповіді - зображення

Друга частина блогу під назвою «Будьте обережні при покупці електроскутера! Скільки повинен проїжджати CityCoco?»

У попередньому блозі ми розповідали про вплив акумулятора на запас ходу. Акумулятор є найдорожчою частиною електроскутера. Другим за вартістю йде двигун. Від нього залежить не тільки максимальна швидкість і тяга електроскутера, але і запас ходу. Двигун може неефективно витрачати енергію в разі, якщо має низький ККД. ККД неякісних китайських електродвигунів може бути на 20-30% нижче, відповідно, приблизно на стільки ж буде знижений і запас ходу. У цій статті ми постараємося допомогти розібратися в електродвигунах, встановлених в CityCoco, щоб ви уникли купівлі електроскутера з неякісним електродвигуном, а також відповімо на найбільш поширені питання:

- Який ресурс електродвигунів CityCoco, що може ламатися і як правильно їх експлуатувати?
- Які види електродвигунів встановлюються на CityCoco?
- Основні проблеми дешевих двигунів і як уникнути купівлі електроскутера з таким двигуном?
- З яким двигуном вибрати електроскутер?

У цьому блозі ви можете прочитати про те, який ресурс у мотор-колеса, що може вивести його з ладу і як правильно його експлуатувати.

Якість двигунів

Ситуація з двигунами схожа на ту, яка склалася з акумуляторами. У Китаї виробляється безліч різних варіантів двигунів в типовому корпусі (no name бренд). Найдорожчою частиною електродвигуна є залізний статор, який в парі з обмотками є електромагнітом, а також неодимові магніти. При недостатньому співвідношенні кількості заліза в статорі до потужності двигуна, його ККД зменшується.

Як приклад візьмемо найпоширеніший на сьогоднішній день двигун розміром 8 дюймів.

Двигун електроскутера - зображення

У багатьох випадках на такому 1000-ватниму двигуні встановлюють статор і магніти товщиною 4 см, замість 5 см.

Статор і магніти двигуна електроскутера - зображення

Такий двигун споживає енергію, як 1000-ватний, а за тяговими характеристиками проявляє себе, як 800-ватний. Неефективне використання потужності йде на нагрів обмоток і ймовірність їх перегорання значно зростає.

У більшості випадків «кількість заліза» на брендових двигунах можна дізнатіся за серійнім номером на самому колісному диску. Товщина магнітів відповідає товщині залізного сердечника, вимірюється в міліметрах и позначається буквою H. У наших електроскутерах використовують брендові двигуни великого китайського виробника Weite Motor. Ось так віглядають їх серійні номери та нутрощі:

Серійні номери і нутрощі двигуна електроскутера - зображення

8-ми дюймове мотор-колесо, яке встановлюється в CityCoco, повинно мати товщину магнітів 5 см при номінальній потужності 1000W, і 6 см - при номінальній потужності 2000W. Різниця у вартості двигуна c 5 і 6 сантиметровим статором перевищує 100$, не рахуючи покупки більш потужного контролера.

Двигун потужністю 2000W з'явився в другій половині 2017 року. Але це не завадило деяким недобросовісним продавцям перемотувати товщим проводом звичайний 1000W двигун і в парі з більш потужним контролером продавати його як 2000W, змінюючи лише одну цифру на його корпусі. Такий двигун дійсно буде споживати 2000W і їхати помітно швидше, ніж стандартний 1000W, але далеко не так, як справжній 2000W двигун. При цьому його ККД і термін служби значно знизиться. У таких випадках практично завжди китайці не вказують товщину магнітів, можливо тому, що цей обман легко виявити при розтині двигуна. Ось так виглядають серійні номери подібних двигунів, де товщина магнітів не вказується:

Серійні номери двигунів, де товщина магнітов не зазначається  - зображення

Зазвичай таким двигунам властива невідповідність відданої потужності до кількості заліза в осерді, або вони мають проблеми з якістю ізоляції та намотуванням дроту.

Увага! На потужність мотора так само впливає і намагніченість самих магнітів. Ми розписали характеристики двигунів враховуючи що при використанні 5 см статора найчастіше використовують найслабші магніти з індексом намагніченості 35, тому мотор з таким статором найвірогідніше має реальну потужність 1000W. При використанні магнітів з індексом намагніченості 45 такий двигун може мати вже реальну потужність під 1500W, але в CityCoco це зустрічається настільки рідко, що розраховувати на це не варто.

А ось справжній 2000W двигун в такому корпусі, з 6-см сердечником, має найпотужніші неодимові магніти, інакше він не зміг би забезпечити постійний рух на швидкості 60 км/г. А в разі, якщо магніти стоять слабкі, то це буде видно відразу - або максимальна швидкість буде нижче (до 50 км/г) або такий двигун дуже швидко згорить.

Перевірити намагніченість практично не можливо, це складно зробити навіть в порівнянні, тому візуально визначити приблизну потужність двигуна можна тільки за кількістю його заліза.

Двигун в 12-ти дюймовому алюмінієвому колісному диску потужністю 2000W

Такий двигун, потужністю 1200W, з'явився в 2016 році на CityCoco Caigees і був успішним завдяки низькому профілю покришки, що забезпечило йому презентабельний зовнішній вигляд. Використання цього двигуна дозволило збільшити запас ходу і динаміку. З іншого боку, на таких колесах більше відчуваються нерівності дороги.

Електроскутер CityCoco Caigees - зображення

Різні заводи в Китаї почали копіювати цей двигун і випускати його в різних за зовнішнім виглядом корпусах, але залізо залишалося те саме. 10-ти дюймовий двигун встановлюється в 12-ти дюймовий диск, товщина магнітів і статора - 35 мм. Такі розміри відповідають потужності 1200w при параметрі намагніченості 40, або 1500w при 45 (практично не зустрічається). Інші двигуни в такому корпусі поки не виробляли.

Двигуни електроскутерів - зображення

Крім CityCoco Caigees, аналогічний двигун офіційно встановлюється в CityCoco Harley, який випускається з 2017 року. Для CityCoco Harley двигун виготовляє один з кращих китайських брендів QS MOTORS. При цьому його номінальна потужність 1200W і він розганяється максимум до 43 км/год.

Двигун QS MOTORS електроскутера CityCoco Harley  - зображення

Зустріти такий двигун на CityCoco Harley - велика рідкість, так як в цілях економії замість нього ставиться копія з аналогічним внутрішнім наповненням. У нас є електроскутери CityCoco Harley з оригінальними двигунами від QS MOTORS, але на більшості скутерів цієї моделі ми ставимо двигуни інших виробників, так як завод QS MOTORS відмовляється виготовляти ці двигуни з намотуванням під більш високу швидкість при невеликих замовленнях.

Хоча розміри даного двигуна відповідають 1200-ватному, не брендові виробники перемотують їх для досягнення 2000W постійного навантаження і більш високої швидкості. Даний тип мотор-колеса здатний витримати такі навантаження, так як двигун встановлений в алюмінієвому диску і має додаткову площу охолодження. На практиці він гріється навіть менше, ніж 8-ми дюймовий мотор-колесо. Пікова потужність (при старті) досягає всього 2100W, проти 2400W в 8-ми дюймовому, так як обсяг заліза тут менше. Але потужність при русі по рівній дорозі майже однакова, відповідно, незначна і різниця в швидкості, обидва двигуни дозволяють розігнати скутер приблизно до 60 км/год. При цьому, в разі якісного перемотування, ККД двигуна в алюмінієвому диску не нижче свого аналога в маленькому сталевому диску.

З причини того, що відомі бренди поки не проводять настройку таких мотор-коліс під велику потужність і швидкість, купуючи електроскутер з 12-ти дюймовим мотор-колесом із заявленою потужністю 1500W і більше, ви купуєте двигун, який перемотували, при цьому невідомо в яких умовах. Тому при покупці такого «форсованого» двигуна є великий шанс потрапити на неякісно перемотаний, внаслідок чого можливий пробій ізоляції проводу та замикання. Траплялося й таке, що клієнти інших магазинів приносили нам двигуни, які після перемотування були некоректно під'єднані. На холостому ходу вони працювали нормально, але тяга і запас ходу були знижені. Тому такі двигуни з потужністю вище 1200W слід купувати тільки з адекватним терміном гарантії. Навіть якщо після покупки ви будете навантажувати його по повній, проблеми з ізоляцією проводу можуть виникнути не відразу, а через кілька тижнів. Якщо ж двигун пропрацює півроку і більше, то швидше за все, з його якістю проблем немає.

Купівля такого двигуна потужністю 1000-1200w значно знижує ймовірність проблем, так як його навряд чи розкривали для перемотування.

З яким двигуном вибрати електроскутер

Для відповіді на питання, з яким двигуном вибрати електроскутер, постараємося описати переваги і недоліки кожного двигуна.

1000W і 2000W 8-ми дюймові мотор-колеса відрізняються тільки максимальною швидкістю і максимальним обертовим моментом. Маючи високий профіль покришки, електроскутер з такими двигунами буде більш м'яким, але його запас ходу трохи знизиться через опір коченню, особливо при великій вазі пасажирів. Перевагою 12-ти дюймового колеса є більш солідний зовнішній вигляд. Через меншого розміру 8-ми дюймового колісного диска тепловідвід буде слабкіше, ніж в 12-ти дюймовому мотор-колесі. Тому, слідуючи логіці, при експлуатації електроскутера при критичних навантаженнях, логічно вибрати двигун з алюмінієвим колісним диском.

З 2018 року ми можемо змінювати тягово-швидкісні характеристики електродвигуна за індивідуальним запитом. Наприклад, ви купуєте електроскутер з 2000W двигуном, максимальна швидкість якого досягає 60 км/год. Але їздити ви збираєтеся в лісі, по глибокому піску, бруду, а не по асфальту. Тому вам важливіше високий обертальний момент (тяга) електродвигуна, а не його максимальна швидкість. У таких випадках ми перемотуємо двигун таким чином, що швидкість знижується, наприклад, в два рази, але при цьому обертальний момент зростає пропорційно. Такий двигун зможе витримувати значно більші навантаження, при цьому не сильно нагріваючись. Також, з огляду на те, що ККД двигуна залежить від оборотів, в режимі екстрених навантажень двигун з такою налаштуванням буде економічніший.

З питань кастомізації двигунів звертайтеся за контактним номером / e-mail.

Pin It