Будьте з нами:

        

Дорога - зображення

Більшість нарікань в роботі електроскутерів типу CityCoco буває на запас ходу, який іноді значно відрізняється в меншу сторону від заявленого.

Це не стосується нашого магазину.

Ми вирішили написати цей блог з надією знизити ймовірність невдалої покупки. Для цього ми розповімо, як не купити електроскутер з поганими запчастинами, і допоможемо діагностувати причину проблеми і усунути її в тому випадку, якщо вам попався такий апарат.

Найбільшим джерелом проблем є літієво-іонний акумулятор, до того ж, це найдорожча частина електроскутера. Двигун на другому місці по вартості і впливу на запас ходу. Про двигуни ми детально написали в цій статті.

Скарги власників CityCoco з неякісними акумуляторами, в основному, зводяться до наступних:

У мене акумулятор 60V 12Ah але скутер проїжджає максимум 10 км на середній швидкості.

При їзді в гору електроскутер вимикається навіть тоді, коли в акумуляторі залишився заряд.

Протягом року ємність акумулятора стає все менше і менше, зараз його не вистачає навіть для того, щоб рушити.

Скільки ж повинен проїжджати електроскутер на широких колесах, типу SEEV, CityCoco, Woqu і їх аналоги? Чи проводилися якісь заміри або всі цифри - це вигадка виробників?

Найоптимальнішим варіантом перевірки запасу ходу електроскутера є подолання нікого відстані на певній швидкості до повного вимкнення електроскутера. Ми використовували цю методику в 2017 році. Людина, вагою в районі 70кг (середня вага), сідав на скутер і їхав по трасі на максимальній швидкості, поки байк не вимкнеться. Умови вибиралися ідеальні - суха рівна дорога, сильно накачані покришки і безвітряна погода. Вийшли досить гідні результати. Наприклад, CityCoco Caigees 1200W з 60V 10 Ah батареєю проїжджав 37 км, CityCoco Ride з акб 60V 20Ah - більше 70 км, а CityCoco Harley показав вражаючий результат (якщо врахувати, що його максимальна швидкість вище, ніж у перерахованих побратимів) - 65 км.

Але в реальному житті є ряд факторів які можуть вплинути на величину пробігу:

  • сильний вітер
  • мокра дорога
  • підйоми в гору
  • велика вага водія або другий пасажир
  • низька температура повітря

Практично кожен наш покупець задає питання, що стосуються пробігу електроскутера, наприклад: «Скільки я проїду якщо буду їхати на максимальній швидкості?», «А скільки я проїду з другим пасажиром на швидкості 10/20/30/40 км/год?»

Проведення експерименту, що дає відповіді на подібні питання, з кожною моделлю традиційним способом, особливо на маленьких швидкостях, займе дуже багато часу, тому ми вирішили поміняти методику тестування. Для визначення пробігу ми вимірювали миттєве і середнє енергоспоживання електроскутера за допомогою ватт-метра при різних умовах роботи.

Тест проводився на дорогах з ямами, підйомами в гору і після дощу. Тиск в шинах було знижено до 1,2-1,5 атмосфери. Заміри проводились з одним пасажиром, вагою 70 кг, і з двома, вагою 140 кг, щоб відстежити вплив збільшення ваги на запас ходу. Скутер, на строго зафіксованої за допомогою круїз контролю швидкості, рухався в одну сторону близько кілометра. На моделях, де був відсутній круїз-контроль, швидкість 10 км / г намагалися тримати вручну. Решта скутери тестувалися на швидкостях, одержуваних при русі в режимі 1, 2, 3 електронного перемикача передач на ручці скутера. Під час тесту кожну секунду зчитувалося миттєве енергоспоживання електробайка і далі виводилося середнє значення за пройдену дистанцію. Потім слід було рух у зворотний бік з аналогічними розрахунками, і в кінці визначалося середнє значення за весь шлях в обидва боки. Таке вимір дозволяло отримати більш точний результат з урахуванням впливу вітру і нерівностей дороги.

Результати енергоспоживання, а також зниження пробігу за рахунок збільшення ваги пасажирів з 70 до 140 кг, можна побачити в таблиці №1:

Споживання 

У таблиці №2 представлені розрахунки, що показують, скільки і на який батареї проїдуть дані електроскутери при таких умовах тестування:

Пробіг 

Червоним відзначені значення пробігу, які в реальному житті можуть бути менше через значне перевищення номінального струму акумулятора.

Якщо ви протестували свій електроскутер на тривалість пробігу по прямій дорозі на певній швидкості, і результати у вас вийшли значно менше, то найімовірніше, у вас немає заявленої ємності в акумуляторі, або ж двигун на вашому скутері має низький ККД. У реальних умовах при тестах на сухій і рівній дорозі в безвітряну погоду пробіг виходить навіть більше, ніж в таблиці.

Чому ж у деяких користувачів все нормально, і пробіг відповідає заявленому, а у інших стільки проблем?

Причиною може бути те, що ємність акумулятора не відповідає заявленій. В акумуляторах CityCoco використовуються елементи розміру 18650. Звернувшись за цим посиланням ви можете переконатися, як сильно може відрізнятися заявлена ємність акумулятора розміром 18650 в залежності від виробника. Вам повідомляють певну ємність акумулятора, але насправді, вона набагато менше.

Можна часто почути таке питання: «Чому мій електроскутер проїжджає заявлений пробіг на маленькій швидкості при спокійній їзді, але варто тільки почати активно розганятися або поїздити в гірській місцевості, як пробіг відразу падає в кілька разів?»

Літій-іонний акумулятор видає менше номінальної ємності при збільшенні струму розряду. Наведемо як приклад графік розряду літій-іонного елемента Panasonic NCR18650B.

Графік - зображення

Акумулятор розряджається струмом, силою 0,2 с, 0,5С, 1С та 2С, де С - це номінальний струм розряду (наприклад, у акумулятора ємністю 3300 mah номінальний струм розряду 3300 ma). Зазначена червоним кружком область з пороговим напругою відсічення 3.0В на лінії розряду струмом силою 2С фіксує момент повного розряду. Виходить, що при розряді акумулятора струмом силою 2С (6,4 ампера), акумулятор видасть всього 2,3 Ач, замість номінальних 3,2 Ач. У дешевих елементах невідомого походження залежність віддається ємності від струму розряду значно більше.

Так само за цим посиланням можна побачити, наскільки падає ємність акумулятора в залежності від температури.

При спокійній їзді енергоспоживання вашого електроскутера невелике, але при активній, швидкої їзди іноді воно збільшується в два-три рази. Активна їзда з великим навантаженням на двигун приводить до значного збільшення споживаного струму, що може стати причиною зменшення ємності, що видається акумулятором. Це дуже сильно залежить від елементів, які використовуються в акумуляторі. Якщо пробіг знижується в кілька разів, або електроскутер взагалі відключається при їзді під гору, значить в акумуляторі встановлені елементи низької якості або розбалансовані (мають різну напругу). Акумулятори в даному випадку працюють під великим навантаженням і крім невідповідності заявленим характеристикам, вони будуть мати ще й менший термін служби.

З нашого досвіду розбору і ремонту дешевих китайських акумуляторів можемо відзначити, що в більшості випадків самі елементи цілком нормальної якості. Але акумуляторна батарея - це не тільки самі елементи і їх з'єднання, а й плата управління (BMS). У брендових акумуляторах перед складанням батареї всі елементи заряджаються до одинакової напруги. Для того, щоб ця умова виконувалася в процесі експлуатації батареї, BMS має функцію балансування (вирівнювання напруги на всіх елементах). В такому випадку акумулятор працює стабільно і довго. Часто в китайських акумуляторах елементи не вирівнюються по напрузі перед збіркою батареї. Вони мають настільки велику різницю по заряду, що в звичайних умовах експлуатації не рятує навіть балансувальна схема (яка є далеко не в кожній no name батареї). У підсумку, якщо хоча б один з елементів розрядився, BMS просто відключає батарею, і виходить, що її фактична робоча ємність значно нижче. Крім того, така батарея досить швидко вмирає, її термін служби зазвичай становить не більше року.

Якщо не ігнорувати симптоми розбалансованою акумуляторної батареї, вирівняти напругу на її елементах і в добавок до цього поставити балансуючу плату (якщо її немає), то цей же акумулятор буде служити набагато довше.

Режим балансування включається тільки при досягненні повного заряду АКБ, тому дуже важливо намагатися періодично заряджати батарею до повного заряду і залишати підключеною ще на пару годин. Якщо ніколи не дозаряджати АКБ до кінця, балансувальна плата не буде грати ніякої ролі, і на елементах може виникнути велика різниця в напрузі і робочої ємності. Процес вирівнювання напруги виробляється маленьким струмом (до 100 мА) тому сильну різницю по заряду штатною балансувальною платою повністю вирівняти вже не вийде, і термін служби акумулятора знизиться. Невідкалібрований зарядний пристрій, який видає напругу менше ніж потрібно, також може бути причиною передчасного зносу акумулятора, так як він не буде заряджатися до кінця в даному випадку. Контролюйте, щоб напруга при закінченні зарядки доходило до 67,2V (в разі якщо АКБ має заявлене напруга 60V).

Які акумулятори використовуємо ми? Чи реальна у них ємність і інші характеристики?

Наш магазин спеціалізується виключно на продажу електроскутерів типу CityCoco, у нас є великий досвід роботи з багатьма заводами в Китаї. Ми мали справу з кількома різними брендами акумуляторів, але при проведенні тестів на вимір їх реальної ємності довелося зупинитися тільки на одному варіанті, який при перевірці на розряд великим струмом відповідав заявленим характеристикам (бренд Hao Yang). Заявлена ємність одного елемента становить 2,5 Ач, а фактична 2,6-2,7 Ач. Ми ні в якому разі не стверджуємо що даний бренд найкращий з китайських, але вважаємо, що це найоптимальніший варіант. Батареї з елементами від Samsung, Panasonic, LG коштують як мінімум в півтора рази дорожче, при цьому не мають ніяких особливих переваг при використанні в електроскутерах, крім незначно збільшеної місткості елемента при такому ж розмірі. Досвід використання електроскутерів CityCoco з акумуляторами Hao Yang в прокаті, де інтенсивність експлуатації скутерів максимальна, показав, що кількість циклів заряду-розряду також відповідає заявленому виробником.

Як уникнути покупки електроскутера з акумулятором поганої якості?

Деякі дешеві китайські батареї можуть більш-менш адекватно відпрацювати місяць, а потім почнуться сюрпризи із-за відсутності балансування або через погану зварку. Тому обов'язково звертайте увагу на термін гарантії, на якісні акумулятори дають 12 місяців і більше.

Акумуляторна батарея повинна мати стікери з характеристиками, штрих-код, веб-сайт виробника цієї батареї, переливається під кутом голограми (яку практично дуже складно підробити), і логотип бренду.

Акумулятори, на яких просто наклеєна папір, типу А4 з ієрогліфами, викликають підозру. Це так звана «no name» батарея невідомого походження. Зустрічаються випадки, коли при розборі такої батареї виявляється, що елементи були випущені на кілька років раніше, ніж зазначена на упаковці дата складання.

Приклади підозрілих «No name» акумуляторів:

Акумулятори для електроскутера - зображення

Приклад використовуваного нами акумулятора (бренд Hao Yang):

Акумулятор для електроскутера - зображення

 

Якщо у Вас вже є електроскутер, і ви помітили, що його пробіг не відповідає заявленому, ми можемо перевірити ємність вашого акумулятора за допомогою спеціально створеного нами для цієї мети пристрою. Вартість послуги - 70 грн. Процедура займає від однієї години, в залежності від ємності акумулятора.

Також, у випадку необхідності, ми займаємося всіма видами робіт по відновленню ємності аккумуляторних батарей, балансуванням і т.д.

Читайте продовження блога.

 

Pin It