Магазин RIDE Bike Shop - логотип

(093) 843-7733  Продаж електроскутерів

(098) 228-3773  Запчастини, сервіс, гарантія

 

Дорога - зображення

Більшість нарікань в роботі електроскутерів типу CityCoco буває на запас ходу, який іноді значно відрізняється в меншу сторону від заявленого.

Це не стосується нашого магазину.

Ми вирішили написати цей блог з надією знизити ймовірність невдалої покупки. Для цього ми розповімо, як не купити електроскутер з поганими запчастинами, і допоможемо діагностувати причину проблеми і усунути її в тому випадку, якщо вам попався такий апарат.

Найбільшим джерелом проблем є літієво-іонний акумулятор, до того ж, це найдорожча частина електроскутера. Двигун на другому місці по вартості і впливу на запас ходу. Про двигуни ми детально написали в цій статті.

Скарги власників CityCoco з неякісними акумуляторами, в основному, зводяться до наступних:

У мене акумулятор 60V 12Ah але скутер проїжджає максимум 10 км на середній швидкості.

При їзді в гору електроскутер вимикається навіть тоді, коли в акумуляторі залишився заряд.

Протягом року ємність акумулятора стає все менше і менше, зараз його не вистачає навіть для того, щоб рушити.

Скільки ж повинен проїжджати електроскутер на широких колесах, типу SEEV, CityCoco, Woqu і їх аналоги? Чи проводилися якісь заміри або всі цифри - це вигадка виробників?

Найоптимальнішим варіантом перевірки запасу ходу електроскутера є подолання деякої відстані на певній швидкості до повного вимкнення електроскутера. Ми використовували цю методику в 2017 році. Водій, вагою в районі 70кг (середня вага), сідав на скутер і їхав по трасі на максимальній швидкості, поки байк не вимкнеться. Умови вибиралися ідеальні - суха рівна дорога, сильно накачані покришки і безвітряна погода. Вийшли досить гідні результати. Наприклад, CityCoco Caigees 1200W з 60V 10 Ah батареєю проїжджав 37 км, CityCoco Ride з акб 60V 20Ah - більше 70 км, а CityCoco Harley показав вражаючий результат (якщо врахувати, що його максимальна швидкість вище, ніж у перерахованих побратимів) - 65 км.

Але в реальному житті є ряд факторів які можуть вплинути на величину пробігу:

  • сильний вітер
  • мокра дорога
  • підйоми в гору
  • велика вага водія або другий пасажир
  • низька температура повітря

Практично кожен наш покупець задає питання, що стосуються пробігу електроскутера, наприклад: «Скільки я проїду якщо буду їхати на максимальній швидкості?», «А скільки я проїду з другим пасажиром на швидкості 10/20/30/40 км/год?»

Проведення експерименту, що дає відповіді на подібні питання, з кожною моделлю традиційним способом, особливо на маленьких швидкостях, займе дуже багато часу, тому ми вирішили поміняти методику тестування. Для визначення пробігу ми вимірювали миттєве і середнє енергоспоживання електроскутера за допомогою ватт-метра при різних умовах роботи.

Тест проводився на дорогах з ямами, підйомами в гору і після дощу. Тиск в шинах було знижено до 1,2-1,5 атмосфери. Заміри проводились з одним пасажиром, вагою 70 кг, і з двома, вагою 140 кг, щоб відстежити вплив збільшення ваги на запас ходу. Скутер, на строго зафіксованої за допомогою круїз контролю швидкості, рухався в одну сторону близько кілометра. На моделях, де був відсутній круїз-контроль, швидкість 10 км/год намагалися тримати вручну. Решта скутери тестувалися на швидкостях, отриманих при русі в режимі 1, 2, 3 електронного перемикача передач на ручці скутера. Під час тесту кожну секунду зчитувалося миттєве енергоспоживання електробайка і далі виводилося середнє значення за пройдену дистанцію. Потім був рух у зворотний бік з аналогічними розрахунками, і в кінці визначалося середнє значення за весь шлях в обидва боки. Таке вимірювання дозволяло отримати більш точний результат з урахуванням впливу вітру і нерівностей дороги.

Результати енергоспоживання, а також зниження пробігу за рахунок збільшення ваги пасажирів з 70 до 140 кг, можна побачити в таблиці №1:

Споживання 

У таблиці №2 представлені розрахунки, що показують, скільки і на який батареї проїдуть дані електроскутери при таких умовах тестування:

Пробіг 

Червоним відзначені значення пробігу, які в реальному житті можуть бути менше через значне перевищення номінального струму акумулятора.

Якщо ви протестували свій електроскутер на тривалість пробігу по прямій дорозі на певній швидкості, і результати у вас вийшли значно менше, то найімовірніше, у вас немає заявленої ємності в акумуляторі, або ж двигун на вашому скутері має низький ККД. У реальних умовах при тестах на сухій і рівній дорозі в безвітряну погоду пробіг виходить навіть більше, ніж в таблиці.

Чому ж у деяких користувачів все нормально, і пробіг відповідає заявленому, а у інших стільки проблем?

Причиною може бути те, що ємність акумулятора не відповідає заявленій. В акумуляторах CityCoco використовуються елементи розміру 18650. Звернувшись за цим посиланням ви можете переконатися, як сильно може відрізнятися заявлена ємність акумулятора розміром 18650 в залежності від виробника. Вам повідомляють певну ємність акумулятора, але насправді, вона набагато менше.

Можна часто почути таке питання: «Чому мій електроскутер проїжджає заявлений пробіг на маленькій швидкості при спокійній їзді, але варто тільки почати активно розганятися або поїздити в гірській місцевості, як пробіг відразу падає в кілька разів?»

Літій-іонний акумулятор видає менше номінальної ємності при збільшенні струму розряду. Наведемо як приклад графік розряду літій-іонного елемента Panasonic NCR18650B.

Графік - зображення

Акумулятор розряджається струмом, силою 0,2 с, 0,5С, 1С та 2С, де С - це номінальний струм розряду (наприклад, у акумулятора ємністю 3300 mah номінальний струм розряду 3300 ma). Зазначена червоним кружком область з пороговим напругою відсічення 3.0В на лінії розряду струмом силою 2С фіксує момент повного розряду. Виходить, що при розряді акумулятора струмом силою 2С (6,4 ампера), акумулятор видасть всього 2,3 Ач, замість номінальних 3,2 Ач. У дешевих елементах невідомого походження залежність відданої ємності від струму розряду значно більше.

Так само за цим посиланням можна побачити, наскільки падає ємність акумулятора в залежності від температури.

При спокійній їзді енергоспоживання вашого електроскутера невелике, але при активній, швидкої їзди іноді воно збільшується в два-три рази. Активна їзда з великим навантаженням на двигун приводить до значного збільшення споживаного струму, що може стати причиною зменшення ємності, що видається акумулятором. Це дуже сильно залежить від елементів, які використовуються в акумуляторі. Якщо пробіг знижується в кілька разів, або електроскутер взагалі відключається при їзді під гору, значить в акумуляторі встановлені елементи низької якості або розбалансовані (мають різну напругу). Акумулятори в даному випадку працюють під великим навантаженням і крім невідповідності заявленим характеристикам, вони будуть мати ще й менший термін служби.

З нашого досвіду розбору і ремонту дешевих китайських акумуляторів можемо відзначити, що в більшості випадків самі елементи цілком нормальної якості. Але акумуляторна батарея - це не тільки самі елементи і їх з'єднання, а й плата управління (BMS). У брендових акумуляторах перед складанням батареї всі елементи заряджаються до одинакової напруги. Для того, щоб ця умова виконувалася в процесі експлуатації батареї, BMS має функцію балансування (вирівнювання напруги на всіх елементах). В такому випадку акумулятор працює стабільно і довго. Часто в китайських акумуляторах елементи не вирівнюються по напрузі перед збіркою батареї. Вони мають настільки велику різницю по заряду, що в звичайних умовах експлуатації не рятує навіть балансувальна схема (яка є далеко не в кожній no name батареї). У підсумку, якщо хоча б один з елементів розрядився, BMS просто відключає батарею, і виходить, що її фактична робоча ємність значно нижче. Крім того, така батарея досить швидко вмирає, її термін служби зазвичай становить не більше року.

Якщо не ігнорувати симптоми розбалансованою акумуляторної батареї, вирівняти напругу на її елементах і в добавок до цього поставити балансуючу плату (якщо її немає), то цей же акумулятор буде служити набагато довше.

Режим балансування включається тільки при досягненні повного заряду АКБ, тому дуже важливо намагатися періодично заряджати батарею до повного заряду і залишати підключеною ще на пару годин. Якщо ніколи не дозаряджати АКБ до кінця, балансувальна плата не буде грати ніякої ролі, і на елементах може виникнути велика різниця в напрузі і робочої ємності. Процес вирівнювання напруги виконується маленьким струмом (до 100 мА), тому сильну різницю по заряду штатною балансувальною платою повністю вирівняти вже не вийде, і термін служби акумулятора знизиться. Невідкалібрований зарядний пристрій, який видає напругу менше ніж потрібно, також може бути причиною передчасного зносу акумулятора, так як він не буде заряджатися до кінця в даному випадку. Контролюйте, щоб напруга при закінченні зарядки була 67,3-67,7V (в разі якщо АКБ має заявлену напругу 60V).

Які акумулятори використовуємо ми? Чи реальна у них ємність і інші характеристики?

Наш магазин спеціалізується виключно на продажу електроскутерів типу CityCoco, у нас є великий досвід роботи з багатьма заводами в Китаї. Ми мали справу з кількома різними брендами акумуляторів, але при проведенні тестів на вимір їх реальної ємності довелося зупинитися тільки на одному варіанті, який при перевірці на розряд великим струмом відповідав заявленим характеристикам (бренд Hao Yang). Заявлена ємність одного елемента становить 2,5 Ач, а фактична 2,6-2,7 Ач. Ми ні в якому разі не стверджуємо що даний бренд найкращий з китайських, але вважаємо, що це найоптимальніший варіант. Батареї з елементами від Samsung, Panasonic, LG коштують як мінімум в півтора рази дорожче, при цьому не мають ніяких особливих переваг при використанні в електроскутерах, крім незначно збільшеної місткості елемента при такому ж розмірі. Досвід використання електроскутерів CityCoco з акумуляторами Hao Yang в прокаті, де інтенсивність експлуатації скутерів максимальна, показав, що кількість циклів заряду-розряду також відповідає заявленому виробником.

Як уникнути покупки електроскутера з акумулятором поганої якості?

У CityCoco крім літій-іонних акумуляторів так само теоретично можуть бути застосовані свинцево-кислотні, літій полімерні і літій-залізо-фосфатні акумулятори.

Свинцево-кислотні (Lead Acid) акумулятори іноді зустрічаються в найдешевших версіях CityCoco, з ємністю не більше 12 Аг. Вони володіють найбільш низькою питомою щільністю енергії, тому батарея більшої ємності просто не влізе в піддон електроскутера. Крім того, через використання свинцю загальна вага такого електроскутера може досягати 100кг, проти 60кг з іншими типами акумуляторів. Це найдешевший тип акумуляторів і в CityCoco встановлюється з метою економії, але вона настільки незначна щодо загальної вартості, що не виправдовує ряд недоліків використання свинцевих акумуляторів в даному випадку.

Літій-залізо-фосфатні (LiFePO4, LFP) батареї не зустрічаються в CityCoco, хіба що в разі власної установки, оскільки не дивлячись на величезну кількість переваг, вони також мають невелику питому щільність енергії, і при збереженні типового форм-фактора не вийде вмістити в скутері велику ємність. Завдяки величезній кількості циклів, ресурсу такого акумулятора вистачить на сотні тисяч кілометрів, але швидше застаріє ваш скутер, ніж ви стільки проїдете. Крім того, ціна такої батареї набагато вище, ніж у літій-іонних акумуляторів, тому використання їх в CityCoco вважається нераціональним.

Літій-полімерні (Li-pol, Li-polymer, LIP, Li-poly) батареї встановлюються в аналогах CityCoco - брендах SEEV, ZERO. За своїми властивостями вони нагадують літій-іонні. На практиці в SEEV служать дуже мало, незважаючи на те, що їх виробляє фірма Samsung. У прокаті такі батареї відпрацьовують всього один сезон, на другий рік або значно втрачають ємність, або здуваються, що вибухонебезпечно. Складаються вони з плит по типу акумуляторів в моб. телефонах, і можуть збільшуватися в товщині. Це значний мінус в порівнянні з літій-іонними елементами 18650, які максимум можуть текти, що не надає такої небезпеки.

seev2

Можлива причина передчасного виходу з ладу і здуття акумуляторів в SEEV криється в їх маленькій ємності. 12Аг дуже мало для пікового струму в 30А, який при нашому стилі водіння стає номінальним. Власник даного електроскутера стикається ще з однією проблемою - акумулятор тонкий (5 см), і тому замість нього не влазить літій-іонний аналог (7см). Складається враження, що даний виробник спеціально використовує такий акумулятор для додаткового заробітку. В Україні такий новий акумулятор на 12 Аг коштує близько 500 $, і за цю ціну можна купити літій-іонний на 30 Аг, або 2шт на 12Аг.

В Zero стандартний літій-полімерний акумулятор хоч і більшої місткості (20Аг), але збірка тендітна, і він боїться води, при цьому, в разі її потрапляння в батарею, вона не підлягає ремонту. Але власникам Zero пощастило більше, ніж власникам скутерів SEEV, в короб цього скутера стандартно влазить літій-іонний аналог.

Перш за все, перед покупкою CityCoco уточнюйте тип встановленого акумулятора. Виходячи з власного досвіду ми рекомендуємо скутери з літій-іонними акумуляторами. У разі будь-яких проблем їх можна легко відремонтувати, а елементи 18650 можна легко придбати. Літій-полімерні і свинцево-кислотні акумулятори практично не підлягають ремонту, навіть в разі мінімальних проблем.

Деякі дешеві китайські батареї можуть більш-менш адекватно відпрацювати місяць, а потім почнуться сюрпризи із-за відсутності балансування або через погану зварку. Тому обов'язково звертайте увагу на термін гарантії, на якісні акумулятори дають 12 місяців і більше.

Акумуляторна батарея повинна мати стікери з характеристиками, штрих-код, веб-сайт виробника цієї батареї, переливається під кутом голограми (яку практично дуже складно підробити), і логотип бренду.

Акумулятори, на яких просто наклеєна папір, типу А4 з ієрогліфами, викликають підозру. Це так звана «no name» батарея невідомого походження. Зустрічаються випадки, коли при розборі такої батареї виявляється, що елементи були випущені на кілька років раніше, ніж зазначена на упаковці дата складання.

Приклади підозрілих «No name» акумуляторів:

Акумулятори для електроскутера - зображення

Приклад використовуваного нами акумулятора (бренд Hao Yang):

Акумулятор для електроскутера - зображення

Увага! На сайті виробника Hao Yang можна знайти батареї, однакові за розміром і зовнішнім виглядом, але з різною ємністю. Через рік після написання даної статті акумулятори бренду Hao Yang стали досить часто зустрічатися в скутерах CityCoco інших продавців, але на жаль, їх ємність не завжди відповідає заявленій. Це незважаючи на те, що акумулятори мають заводську голограму, і наклейку з характеристиками батареї, з вказаною на ній ємністю. З огляду на кількість звернень не наших клієнтів з проханням перевірити ємність батарей HaoYang, яка найчастіше виявляється на 25% менша, ніж заявлена, стає очевидно, що скутер укомплектований більш дешевою батареєю, на якій поміняли наклейку з її характеристиками, яку на відміну від голограми дуже легко підробити.

alibaba haoyang 15

Alibaba Haoyang 20

Тому, якщо ви вже купили електроскутер, або збираєтеся купити не у нас, відразу ж перевірте його запас ходу по прямій, щоб у вас ще була можливість повернути його продавцеві, у випадку явного розбігу з заявленими характеристиками.

Ми можемо перевірити ємність вашого акумулятора за допомогою спеціально створеного нами для цієї мети пристрою і зробити висновок від нашого сервісного центру. Вартість послуги обмовляється індивідуально і залежить від ємності батареї і термінів виконання роботи.

Так само, якщо буде потреба ми робимо всі види ремонтних робіт, пов'язаних з відновленням ємності вашого акумулятора, балансування елементів і т.д.

Читайте продовження блога.

 

Pin It